RIA Benchmarking Study Means
In our recent webinar, we spoke with Lisa Salvi, vice president of Business Consulting and Education for Schwab Advisor Services, to discuss the findings of the 2020 RIA Benchmarking Study and highlight the factors underlying that growth.
The Importance of a Strategic Plan
Currently in its 14th year, the RIA Benchmarking Study is one of the leading studies in the industry and features findings from 1,010 advisory firms representing $1.1 trillion in AUM.
Conducted between January and March of 2020, the study found that advisors started the year in a position of strength following the longest bull market in recent history. Surprisingly, many firms continued to see ongoing growth even during the worst periods of volatility in March.
“Advisors are used to innovating... and I think that’s one of the things in this COVID world that has helped to set them up for success,” explains Salvi, emphasizing that a keen focus on client experience has made a crucial difference during a period of extreme uncertainty. “We saw people pivot their business model very rapidly and serve their clients extraordinarily well throughout this time period.”
One of the biggest predictors of success for many firms has been a clear and actionable strategic plan. In fact, 75% of the top-performing firms in the study had these plans in place before the start of the pandemic and have been able to adapt to challenges more effectively as a result. According to Salvi, a comprehensive strategic plan should include a long-term vision, SWOT analysis, a purpose, and a value proposition. She also emphasizes that firms of all sizes can benefit from having one.
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Persona Targeting Can Yield Significant Results
To create those personas, firms need to take into account the demographic and psychographic characteristics of their ideal clients and understand what matters to those clients and what they value. For firms that are still in the early stages of growth, Salvi suggests that it’s okay to take on clients outside of those ideal personas, as long as there is some overlap with the key demographic they aim to serve.
A focused business model that focuses on ideal client personas and a strategic plan can give your firm a clear sense of direction and a predictable growth trajectory. Best of all, it can help you navigate periods of volatility and still come out on top.
Translation from:
Meios de Estudo de Benchmarking RIA
Em nosso recente webinar, conversamos com Lisa Salvi, vice-presidente de Consultoria de Negócios e Educação da Schwab Advisor Services, para discutir as descobertas do RIA Benchmarking Study 2020 e destacar os fatores subjacentes a esse crescimento.
A Importância de um Plano Estratégico
Atualmente em seu 14º ano, o RIA Benchmarking Study é um dos principais estudos do setor e apresenta resultados de 1.010 empresas de consultoria que representam US$ 1,1 trilhão em AUM.
Realizado entre janeiro e março de 2020, o estudo constatou que os assessores começaram o ano em uma posição de força após o mais longo bull market da história recente. Surpreendentemente, muitas empresas continuaram a ver um crescimento contínuo, mesmo durante os piores períodos de volatilidade em março.
“Os consultores estão acostumados a inovar... e acho que isso é uma das coisas neste mundo da COVID que ajudou a prepará-los para o sucesso”, explica Salvi, enfatizando que o foco na experiência do cliente fez uma diferença crucial durante um período de extrema incerteza. “Vimos as pessoas mudarem seu modelo de negócios muito rapidamente e atenderem seus clientes extraordinariamente bem durante todo esse período.”
Um dos maiores preditores de sucesso para muitas empresas tem sido um plano estratégico claro e acionável. De fato, 75% das empresas com melhor desempenho no estudo tinham esses planos em vigor antes do início da pandemia e, como resultado, conseguiram se adaptar aos desafios de forma mais eficaz. Segundo Salvi, um plano estratégico abrangente deve incluir uma visão de longo prazo, análise SWOT, um propósito e uma proposta de valor. Ela também enfatiza que empresas de todos os tamanhos podem se beneficiar de ter um.
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A segmentação de persona pode gerar resultados significativos
Para criar essas personas, as empresas precisam levar em conta as características demográficas e psicográficas de seus clientes ideais e entender o que importa para esses clientes e o que eles valorizam. Para empresas que ainda estão nos estágios iniciais de crescimento, Salvi sugere que não há problema em aceitar clientes fora dessas personas ideais, desde que haja alguma sobreposição com o público-alvo que eles pretendem atender.
Um modelo de negócios focado em personas de clientes ideais e um plano estratégico pode dar à sua empresa um senso claro de direção e uma trajetória de crescimento previsível. O melhor de tudo, pode ajudá-lo a navegar por períodos de volatilidade e ainda sair por cima.